Polanica-Zdrój, 08.08.2013 r.
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Miejski Zakład Komunalny w Polanicy-Zdroju Sp. z o.o. informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym oraz dostawie urządzeń na wyposażenie instalacji z podziałem na zadania”.
UZASADNIENIE
Postępowanie o udzielenie zamówienia zostaje unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.) ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczyć miał na sfinansowanie zamówienia.
Prezes Zarządu
( — )
Jacek Tyniec
Polanica-Zdrój, 21.06.2013 r.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
powyżej 200 000,00 euro
Zamawiający:
Miejski Zakład Komunalny w Polanicy-Zdroju Spółka z o.o., ul. Spacerowa 2, 57-320 Polanica-Zdrój, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy KRS 0000253420, kapitał zakładowy 1 599 800 zł, kapitał wpłacony 100 000 zł, NIP 8831771000
Zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane polegające na budowie instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym oraz dostawie urządzeń na wyposażenie instalacji z podziałem na zadania
Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
- Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwaną w dalszej części „ustawą” lub „PZP”
- Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawcę stosować się będzie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), jeżeli przepisy PZP nie stanowią inaczej
- Ogłoszenie o zamówieniu przekazano Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, zamieszczono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Zamawiającego: http://mzk-polanica.pl
- Zgodnie z art. 27 PZP, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania i informacje Zamawiający i Wykonawcy muszą przekazywać pisemnie. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się za pomocą poczty elektronicznej. Dopuszcza się formę faksu, pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia oryginałem
- SIWZ dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego http://mzk-polanica.pl. Na stronie tej znajdować się będą pytania zadawane przez Wykonawców i odpowiedzi, zmiany SIWZ dokonywane przez Zamawiającego oraz ewentualne informacje o środkach ochrony prawnej
- Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN
- Wymaga się, aby Wykonawca zdobył wszystkie informacje, które są niezbędne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy
- Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego
- Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych (2 zadania) na wybrane przez siebie zadanie/zadania
- Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert wariantowych
- Zamaiający nie przewiduje, aukcji elektronicznej, dynamicznego systemu zakupów i umów ramowych
- Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców
- W przypadku realizacji zadania przy udziale podwykonawcy, Zamawiający żąda od Wykonawcy wskazania w ofercie, którą część zamówienia powierzy podwykonawcy
- Wykonawca winien zaakceptować warunki zawarte w SIWZ
- Wykonawca powinien zapoznać się ze wszystkimi wymaganiami określonymi w SIWZ
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty
- Zgodnie z art. 42 ust. 2 PZP Zamawiający przekazuje SIWZ Wykonawcy w terminie 5 dni od otrzymania wniosku
- Zamawiający podzielił zamówienie na 2 zadania tj.:
Zadanie nr 1
Dotyczy dostawy urządzeń na wyposażenie instalacji tj.:
1. mobilnego sita do kompostu w ilości 1 szt.
2. ładowarka kołowa w ilości 1 szt.
3. rębak w ilości 1 szt.
Zadanie nr 2
Dotyczy budowy instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów ulegających biodegradacji pochodzących z selektywnej zbiórki (odpady zielone, bioodpady, inne odpady ulegające biodegradacji) oraz osadów ściekowych i skratek, wraz z infrastrukturą techniczną i zakupem niezbędnego wyposażenia, przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym, gmina Kłodzko (dz. nr 800, obręb Szalejów Górny, gmina Kłodzko, powiat kłodzki, województwo dolnośląskie) - Kryteria oceny ofert:
— cena 100% - WYMAGANY TERMIN REALIZACJI ZADANIA:
Dla zadania nr 1
Od daty podpisania umowy do dnia 30.09.2013 r.
Dla zadania nr 2
Od daty podpisania umowy do dnia 30.04.2014 r. termin końcowy, a w tym:
do dnia 30.11.2013 r. zakończenie robót budowlanych część B 1 – sieć wodociągowa, kanalizacja deszczowa, linie kablowe elektryczne i teletechniczne, place i drogi wewnętrzne (z wyłączeniem zieleni izolacyjnej),
do dnia 30.04.2014 r. zakończenie prac budowlanych wraz z dostawami niezbędnymi do ich wykonania, część B2 (tunele żelbetowe, bioreaktory stabilizacji tlenowej), wykonanie zieleni izolacyjnej, dostawa promocji, odbiór nadzoru i zarządzania projektem, odbiór końcowy - Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunalnego w Polanicy-Zdroju Sp. z o.o przy ul. Spacerowej 2, (sekretariat) nie później niż dnia 01.08.2013 r. do godz. 09:00
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 01.08.2013 r. o godz. 10:00 w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunalnego w Polanicy-Zdroju Sp. z o.o przy ul. Spacerowej 2
Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia kopert (opakowań) z ofertami. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle Wykonawcy protokół z sesji otwarcia ofert na pisemny wniosek Wykonawcy
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający zgodnie z art.86 ust.3 PZP poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy firm, adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące cen zawartych w ofertach
Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu Zamawiający udostępni po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty z tym, że oferty są jawne od chwili ich otwarcia z uwzględnieniem pkt. 1.18.3 Rozdz. III SIWZ - Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium
- dla zadania nr 1 w wysokości 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych)
- dla zadania nr 2 w wysokości 61.500,00zł (słownie: sześćdziesiąt jeden tysięcy pięćset złotych) - Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 60 dni od dnia otwarcia ofert. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert
- Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami jest:
— Ryszard Lis
— Mirosław Bernatowicz
tel. 74 865 17 80
faks 74 869 01 61
Prezes Zarządu
( — )
Jacek Tyniec
DOKUMENTY DO POBRANIA
1. SIWZ z załącznikami 1-6
2. Załącznik nr 7 Wymagania
3. Załącznik nr 8 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
4. Załącznik nr 9 Uchwała dot. mpzp
5. Załącznik nr 10 Projekt budowlany
6. Załącznik nr 11 Ocena warunków geologiczno-inz.
7. Załącznik nr 12 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
8. Załącznik nr 13 Przedmiar robót
Z A P Y T A N I A
ZAPYTANIE nr 1
Dotyczy Zadania nr 1, Załącznik nr 6 – projekt umowy
- Czy Zamawiający dopuszcza zmianę w §3 pkt. 3, aby zakończenie naprawy mogło trwać maksymalnie 14 dni od daty jej rozpoczęcia a nie 7 dni?
Odp. TAK - Czy zamawiający dopuszcza zmianę w §3 pkt. 5 cyt. „w przypadku gdy naprawa serwisowa będzie trwała powyżej 14 dni, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż naprawiany, na czas naprawy sprzętu Zamawiającego”?
Odp. NIE - Czy zamawiający dopuszcza aby w §6 pkt. 8 „Strony” zamiast „Zamawiający” zastrzegały sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, na zasadach ogólnych kodeksy cywilnego?
Odp. NIE
ZAPYTANIE nr 2
- Czy Zamawiający dopuści mobilny przesiewacz bębnowy o szerokości przenośnika bocznego do odbierania frakcji podsitowej równej 500 mm, spełniający pozostałe parametry wymagane?
Odp. NIE - W związku z tym, iż oferowane urządzenie – przesiewacz bębnowy mobilny, klasyfikowany jest jako „przyczepa specjalna” przystosowana do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny, zgodnie z ustawą 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym opublikowanym w Dz. U. Z 2012 r. poz. 1137, brzmienie od 22 czerwca 2013 r., nie podlega obowiązkowi rejestracji (Art. 71.1 oraz Art. 71.3), pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w Art. 66 wspomnianej ustawy.
Ponieważ, jako producent oferowanego przesiewacza oświadczamy, że oferowane urządzenie spełnia warunki określone w Art.66 ww. Ustawy, czy Zamawiający wyrazi zgodę na odstąpienie w tym przypadku od wymogu załączania homologacji na urządzenie?
Odp. NIE
ZAPYTANIE nr 3
Odp.
- W części osadowej oczyszczalni realizowane są procesy przetwarzania i unieszkodliwiania osadów:
- częściowej symultanicznej, tlenowej stabilizacji bezpośrednio w reaktorach biologicznych
- grawitacyjne zagęszczanie w dwóch zagęszczaczach osadu
- kondycjonowanie a następnie mechaniczne odwadnianie wirówką NOXON DC-6
- higienizacja metodą nawapniania wapnem palonym
- okresowe, przed ostatecznym unieszkodliwieniem, składowanie na placu magazynowym.
Skratki są zatrzymywane na kracie schodkowej MEVA, częściowo odwodnione przez tłoczysko wypychające je do worków foliowych, które są gromadzone w kontenerach. - Zamawiający podał hierarchię osiągnięcia odpowiednich parametrów przez uzyskany w procesie materiał: w pierwszej kolejności jako nawóz lub środek wspomagający uprawę roślin, a w przypadku nie spełnienia ww. wymagania uzyskany w procesie materiał powinien posiadać parametry kompostu nieodpowiadającego wymaganiom (nienadającego się do wykorzystania). Hierarchia ustalona została ze względu na kierowanie do instalacji nie tylko osadów ściekowych i skratek, ale też odpadów ulegających biodegradacji pochodzących z selektywnej zbiórki, w tym odpadów zielonych. Wyraźnie wskazano, że jeżeli materiał nie spełni wymagań dla nawozu lub środka wspomagającego uprawę roślin to powinien on posiadać parametry kompostu nieodpowiadającego wymaganiom. W związku z powyższym Zamawiający nie zmienia zapisów.
- W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono urządzenia do dostawy (zadanie nr 1). Urządzenia te będą do dyspozycji Wykonawcy podczas rozruchu technologicznego.
- Jak wskazano w Załączniku nr 7, str. 9, Część C: po okresie stabilizacji intensywnej nastąpi wyładunek odpadów z reaktora za pomocą ładowarki i usypanie materiału w pryzmy na placu dojrzewania, gdzie przez okres 6-10 tygodni prowadzony będzie proces dojrzewania do czasu uzyskania pożądanych parametrów.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 4.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 4.
- Pytanie niezrozumiałe – w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono urządzenia do dostawy (zadanie nr 1). Urządzenia te będą do dyspozycji Wykonawcy podczas rozruchu technologicznego.
- Czas prowadzenia procesu kompostowania wynosić powinien ok. 8 - 12 tygodni. W zakresie przedmiotu zamówienia objęto przeprowadzenie rozruchu technologicznego trwającego 2 miesiące po kompletnym wybudowaniu kompostowni oraz po kompletnej dostawie i pełnym montażu technologii w celu sprawdzenia sprawności wszystkich urządzeń i zastosowanej technologii oraz osiągnięcia parametrów. Jeżeli Wykonawca potrzebuje dłuższego czasu na uzyskanie wymaganych parametrów to powinien uwzględnić go w wymaganym terminie realizacji zadania.
- Zamawiający określił wymagane parametry techniczne, cechy jakościowe oraz parametry użytkowe i funkcjonalne dla instalacji, która zostanie uznana za równoważną instalacji, dla której Zamawiający posiada projekt budowlany.
Ponadto Zamawiający określił, iż jeśli Wykonawca przedstawi rozwiązanie równoważne do rozwiązania przewidzianego w dokumentacji określającej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia to zobowiązany będzie do samodzielnego jego zatwierdzenia, w tym opracowania wszelkich niezbędnych dokumentacji i uzyskania niezbędnych decyzji i zezwoleń zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym uzyskania zmiany pozwolenia na budowę.
Koszty zatwierdzenia rozwiązania równoważnego, w tym opracowania wszelkich niezbędnych dokumentacji i uzyskania niezbędnych decyzji i zezwoleń zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym uzyskania zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz zmiany pozwolenia na budowę, ponosi Wykonawca. Czas wymagany do zatwierdzenia rozwiązania równoważnego nie może wpłynąć na wymagane terminy realizacji zadania. - Odpowiedź jak dla pytania nr 10.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 10.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 10.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 10.
- Hierarchia ważności dokumentów:
1) Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany)
2) STWiORB
3) Wymagania w zakresie technicznym i technologicznym oraz w zakresie sporządzanej dokumentacji i nadzoru oraz decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
4) Ocena warunków geologiczno-inżynierskich
5) Przedmiar robót (pomocniczy)
Ważnym elementem jest Opis przedmiotu zamówienia (II rozdział SIWZ).
Reszta dokumentów stanowi uszczegółowienie dokumentów wymienionych powyżej. - Wymagane terminy realizacji zadania podane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
- Obecnie osady ściekowe nie są kierowane na projektowany plac stabilizacji tlenowej.
- Odpowiedź jak dla pytania nr 2.
- Rozwiązania projektowe zostały przedstawione w dokumentacji projektowej.
- Rozdzielnia RG1 - ZK3A zasilanie 3x50 mm2 aluminium, zabezpieczenie typu BM 3x100A.
- Zamawiający uzyskał pozwolenie na budowę w zakresie zadania 2. Pozwolenie na budowę dołącza się do SIWZ ze wskazaniem, iż określa ono szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
- Właścicielem jest Gmina Polanica-Zdrój a jej operatorem MZK - instalacja wyłączona z eksploatacji.
- Po stronie Inwestora zadania.
- Po stronie Wykonawcy zadania.
- Zgodnie z dokumentami planistycznymi teren inwestycji nie jest zlokalizowany na terenach zalewowych, natomiast podczas powodzi w 1998 roku teren ten był zalany.
- W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono pojemność roboczą bioreaktorów oraz ich moce przerobowe.
- Zamawiający wymaga przedłożenia Kosztorysu ofertowego uproszczonego (druk pomocniczy).
ZAPYTANIE nr 4
Odp.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono urządzenia do dostawy (zadanie nr 1). Urządzenia te będą do dyspozycji Wykonawcy podczas rozruchu technologicznego.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono pojemność roboczą bioreaktorów oraz ich moce przerobowe – wydajność instalacji dotyczy wsadu do bioreaktorów.
ZAPYTANIE nr 5
Odp.
- 1.1. Zapis zawarty w projekcie dotyczy przypadku, gdy zmiana technologii nie powoduje zmian istotnych w przyjętych rozwiązaniach projektowych i wymaga postępowania zgodnego z ustawą prawo budowlane i zapisami przedmiotowego projektu. Natomiast w przypadku, gdy Wykonawca zmieni rozwiązania technologiczne, które spowodują zmianę rozwiązań projektowych musi opracować nową dokumentację - Projekt budowlany zamienny oraz uzyskać zmianę decyzji pozwolenia na budowę zgodnie z art. 36a ust.1 ustawy prawo budowlane. W takim przypadku zgoda autorów projektu nie jest wymagana.
1.2. Zamawiający wymaga przedłożenia Kosztorysu ofertowego uproszczonego (druk pomocniczy).
1.3. Wykonawca wycenia wszystkie pozycje Kosztorysu ofertowego uproszczonego (druk pomocniczy). - W załączniku nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono, że kompostownia powinna umożliwiać prowadzenie co najmniej dwóch odrębnych ciągów technologicznych, osobno dla osadów ściekowych oraz skratek i osobno dla odpadów ulegających biodegradacji zebranych selektywnie.
2.1.
W części osadowej oczyszczalni realizowane są procesy przetwarzania i unieszkodliwiania osadów:
- częściowej symultanicznej, tlenowej stabilizacji bezpośrednio w reaktorach biologicznych
- grawitacyjne zagęszczanie w dwóch zagęszczaczach osadu
- kondycjonowanie a następnie mechaniczne odwadnianie wirówką NOXON DC-6
- higienizacja metodą nawapniania wapnem palonym
- okresowe, przed ostatecznym unieszkodliwieniem, składowanie na placu magazynowym
Skratki są zatrzymywane na kracie schodkowej MEVA, częściowo odwodnione przez tłoczysko wypychające je do worków foliowych, które są gromadzone w kontenerach.
2.2. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określono urządzenia do dostawy (zadanie nr 1). Urządzenia te będą do dyspozycji Wykonawcy podczas rozruchu technologicznego. Ze względu na fakt, iż stabilizacja tlenowa odbywać się będzie w bioreaktorach, z których każdy reaktor powinien być niezależny (zamknięcie, napowietrzanie, wyciąg zanieczyszczonego powietrza do biofiltra oraz monitoring), a przerzucanie, homogenizacja wsadu oraz mieszanie osadów ze strukturą odbywać się będzie w tunelu zamkniętym, nie przewiduje się innych niż określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia środków lub rozwiązań budowlano-technologicznych dla ograniczenia emisji odorów.