
Polanica-Zdrój, 26.11.2013 r.
ZAWIADOMIENIE
W SPRAWIE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Miejski Zakład Komunalny w Polanicy-Zdroju Spółka z o.o., ul. Spacerowa 2, 57-320 Polanica-Zdrój, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy KRS 0000253420, kapitał zakładowy 1 599 800 zł, kapitał wpłacony 100 000 zł, NIP 8831771000, na podstawie art. 91 oraz art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych” (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zawiadamia o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego poniżej progów określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy „Prawo zamówień publicznych” na Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.897.643,07 zł na realizację zadania pn.: „Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym”
I. INFORMACJE OGÓLNE
W terminie składania ofert, tj. do dnia 04.11.2013 r., godz. 10:00 do Sekretariatu Miejskiego Zakładu Komunalnego w Polanicy-Zdroju Sp. z o.o., ul. Spacerowa 2, 57-320 Polanica-Zdrój, wpłynęły 4 oferty.
Otwarcie odbyło się w tym samym dniu o godz. 10:15.
Z udziału w postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty w trybie art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
II. WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
W wyniku oceny oferty dokonanej w oparciu o przyjęte kryterium (cena BRUTTO – 100 %) Zamawiający udziela zamówienia publicznego w przedmiotowym postępowaniu następującemu Wykonawcy:
Bank Gospodarstwa Krajowego
Al. Jerozolimskie 7
00-955 Warszawa
Uzasadnienie wyboru najkorzystniejszej oferty:
Wybrany Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz przedstawił ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium przyjętego w przedmiotowym postępowaniu (cena BRUTTO – 100 pkt).
III. INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCÓW, KTÓRZY ZŁOŻYLI OFERTY WRAZ ZE STRESZCZENIEM OFERTY I PORÓWNANIA ZŁOŻONYCH OFERT
Numer oferty | Wykonawcy, którzy złożyli ofertę | Punktacja uzyskana w kryterium cena – 100 pkt od wszystkich członków komisji przetargowej |
---|---|---|
1 | Bank Spółdzielczy w Kłodzku pl. Bolesława Chrobrego 4 57-300 Kłodzko | 67,27 pkt x 3 członków komisji przetargowej = 201,81 pkt |
2 | Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie ul. Kilińskiego 2/4 57-100 Strzelin | 38,40 pkt x 3 członków komisji przetargowej = 115,20 pkt |
3 | Getin Nobile Bank S.A. ul. Przyokopowa 33 01-208 Warszawa | 82,97 pkt x 3 członków komisji przetargowej = 248,91 pkt |
4 | Bank Gospodarstwa Krajowego Al. Jerozolimskie 7 00-955 Warszawa | 100,00 pkt x 3 członków komisji przetargowej = 300,00 pkt |

Polanica-Zdrój, 02.10.2013 r.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
zmiana
zmiany - oznaczone kolorem czerwonym
Miejski Zakład Komunalny w Polanicy-Zdroju Spółka z o.o., ul. Spacerowa 2, 57-320 Polanica-Zdrój, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy KRS 0000253420, kapitał zakładowy 1 599 800 zł, kapitał wpłacony 100 000 zł, NIP 8831771000 Ogłasza na podstawie art. 40 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907) przetarg nieograniczony na zadanie:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 4.897.643,07 zł na realizację zadania pn. "Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym"
Termin składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Polanicy-Zdroju, ul. Spacerowa 2 w sekretariacie, upływa dnia 14.10.2013 r. do godz. 10:00
Termin składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Polanicy-Zdroju, ul. Spacerowa 2 w sekretariacie, upływa dnia 04.11.2013 r. do godz. 10:00
Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego w dniu 14.10.2013 r. o godzinie 10:15
Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego w dniu 04.11.2013 r. o godzinie 10:15
Termin realizacji zamówienia – 10 lat od daty zawarcia umowy.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych i częściowych.
W przetargu mogą wziąć udział Oferenci, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych i Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz nie są wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ww. ustawy.
Komisja przetargowa dokona sprawdzenia spełnienia ww. warunków przez oferentów na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń.
Dokładne informacje dotyczące realizacji zamówienia publicznego zawarte są w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którą można otrzymać nieodpłatnie w siedzibie Zamawiającego, zamówić pisemnie drogą pocztową lub pobrać na stronie internetowej: www.mzk-polanica.pl
Do kontaktów z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień upoważnieni są:
- w zakresie merytorycznym – Pani Anna Nurzyńska tel. 74 865 17 83
- w sprawach dotyczących procedury zamówień publicznych - Pan Ryszard Lis tel. 74 865 17 82 lub 607 340 280
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: Cena brutto oferty – 100%
Termin związania ofertą 30 dni począwszy od dnia otwarcia ofert.
Prezes Zarządu
( — )
Jacek Tyniec
DOKUMENTY DO POBRANIA
- SIWZ
- SIWZ - AKTUALIZACJA
- SIWZ - AKTUALIZACJA NR 2
- SIWZ - AKTUALIZACJA NR 3
- KRS
- NIP
- REGON
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego
- Zaświadczenie z ZUS
- Sprawozdawczość 2011
- Sprawozdawczość 2012
- Załącznik do uchwały
- Wykaz kredytów
- Struktura czsowa
DODATKOWE DOKUMENTY DO POBRANIA WYNIKAJĄCE Z ZAPYTAŃ
- Akt założycielski Umowa Spółki 201210
- Bilans 31072013
- Sprawozdanie F-01 za II kw. 2013
- Sprawozdanie F-01 za II kw. 2012
- Uchwały za 2011
- Uchwały za 2012
- IDEABANK opinie
- PEKAO opinia
- Natura 2000
- Uwarunkowania środowiskowe
- Oddziaływanie na środowisko(1)
- Oddziaływanie na środowisko(2)
- Oddziaływanie na środowisko(3)
- Wymaganie higieniczne i zdrowotne
- Pozwolenie na budowę
- Umowa kompostownia
- Prognoza wieloletnia na lata 2013–2023
Zapytanie z dnia 11.09.2013r.
W związku z przetargiem na kredyt bankowy długoterminowy proszę o podanie następujących informacji:
- prognozy na okres kredytowania sporządzone przy założeniu że firma nie otrzyma dotacji,
- umowę o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami,
- aktualne wyniki finansowe w postaci bilansu i rachunku wyników.
Odpowiedź
1. Jeżeli firma nie otrzyma dotacji zadanie inwestycyjne nie będzie realizowane, a postępowanie przetargowe na kredyt długoterminowy będzie unieważnione. Tym samym sporządzenie prognozy z takim założeniem jest nieuzasadnione.
2. Umowa o dofinansowanie projektu została umieszczona jako uzupełnienie SIWZ na stronie internetowej MZK.
3. Bilans i rachunek wyników wg stanu na dzień 31.07.2013r. zostały umieszczone na stronie internetowej MZK.
Zapytanie z dnia 12.09.2013r.
W związku z zamiarem przystąpienia do przetargu uprzejmie prosimy o dostarczenie niżej wymienionych dokumentów:
- Umowa Spółki wraz ze zmianami
- Opinie z banków oraz instytucji finansowych w których klient posiada zobowiązania
- Uchwała lub postanowienie organu zatwierdzającego o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego oraz podziale zysku lub pokryciu strat za lata 2011 i 2012
- Sprawozdanie kwartalne bilans i rachunek zysków i strat, a w przypadku jego braku sprawozdanie F-01 za II kwartał 2012 i 2013r
- Biznesplan/Studium wykonalności inwestycji
- Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia inwestycyjnego, (jeśli nie jest zawarty w biznesplanie)
- Pozwolenie/uzgodnienia środowiskowe lub ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, (jeżeli jest wymagane)
- Dokumenty potwierdzające udokumentowanie źródeł finansowania inwestycji - wkład własny, •dotacje, pożyczki, ltd. (Np. wyciąg z rachunku, dowód zapłaty potwierdzający wniesienie juz wkładu własnego, dokumenty potwierdzające przyznanie dotacji, udzielenie pożyczki, itp.)
- Prognoza finansowa na okres kredytowania obejmujące: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych w układzie rocznym oraz na koniec okresu kredytowania -jeśli nie zawiera jej biznes plan
- Główne założenia, na podstawie, których została przygotowana prognoza finansowa na okres kredytowania
- Prawomocne pozwolenie na budowy lub zgłoszenie zmian wykonywanych robot budowlanych
- Umowa z wykonawcą na realizację projektu inwestycyjnego
- Opinie o wykonawcy lub referencje/rekomendacje oraz wykaz zrealizowanych przedsięwzięć
- Polisa dotycząca ubezpieczenie budowy od ryzyk w trakcie budowy wraz z potwierdzeniem opłacenia składek
- Załączniki: lista wymaganych dokumentów, nr 1- oświadczenie o aktualności dokumentów, nr AK2a i AK2b — informacja o działalności gospodarczej i o zaangażowaniu.
- Sposób obliczenia ceny — celem umożliwienia obliczenia ceny w jednakowy sposób przez wszystkich oferentów prosimy o określenie:
- Okresu kredytowania: w załączniku do formularza ofertowego podany jest okres od 15.11.2013r. do 15.11.2023r. - czy potwierdzają Państwo, ze taki okres należy przyjąć do obliczenia ceny?
- Spłata kredytu: w S1WZ określono, że:,, spłata kredytu - ze środków z dotacji w wysokości 1.703.476,50 PLN do dnia 31.03,2014r. (po rozliczeniu przez RPO przejściowego wniosku o płatność) oraz 2.014.986.00 PLN do dnia 31.10.2014r. (po rozliczeniu przez RPO wniosku o płatność końcową pozostała część kredytu płatna w ratach miesięcznych równych kapitałowo "
Prosimy o potwierdzenie, ze spłata rat kredytu nastąpi w następujący sposób: kwota 1.703.476,50 PLN w dniu 31.03.2014r., kwota 2.014.986.00 PLN w dniu 31.10.2014r.
Po spłacie powyższych rat pozostanie do spłaty kwota 1.179.480,57 zł - ponieważ nie jest możliwe podzielenie tej kwoty na równe raty kapitałowe, prosimy o podanie raty podstawowej oraz raty wyrównującej oraz określenie, kiedy będą płatne raty (w tym rata wyrównująca)
- Spłata rat kredytu: w SIWZ punkt 4e) określono, że,, spłata rat kredytowych będzie odbywać się w okresach miesięcznych": prosimy o podanie terminu spłat miesięcznych (np. ostatniego dnia miesiąca).
1. Jednolity aktualny tekst Aktu założycielskiego spółki z o.o. został umieszczony na stronie internetowej MZK
2. Opinie banków zostały umieszczone na stronie internetowej MZK
3. Uchwały o zatwierdzeniu sprawozdań za lata 2011 i 2012 oraz zadysponowaniu stratą zostały umieszczone na stronie internetowej MZK
4. Sprawozdania F-01 za II kwartał 2012 i 2013 zostały umieszczone na stronie internetowej MZK
5., 6. Dane stanowią załączniki do umowy o dofinansowanie zadania, która została umieszczona na stronie internetowej MZK
7. Uzgodnienia środowiskowe zostały umieszczone na stronie internetowej MZK
8., 9., 10. Dane stanowią załączniki do umowy o dofinansowanie zadania, która została umieszczona na stronie internetowej MZK
11. Pozwolenie na budowę zostało umieszczone na stronie internetowej MZK
12., 13., 14. Obecnie nie ma umowy na realizację zadania. I przetarg został unieważniony, trwają przygotowania do ogłoszenia II przetargu, który wyłoni wykonawcę
15. Wymagane załączniki przesyłamy drogą e-mailową
Wyjaśnienia do SIWZ
1a. Prosimy o przyjęcie do wyceny formularza ofertowego 10-letniego okresu kredytowania tj. od 15.11.2013 do 15.11.2023r
1b. Prosimy o przyjęcie do wyceny formularza ofertowego, że spłata kredytu nastąpi w dniu 31.03.2014r., kwota 1.703.476,50 PLN, i w dniu 31.10.2014r. kwota 2.014.986.00 PLN
Prosimy o przyjęcie do wyceny formularza ofertowego rat kapitałowych po 10.921,12 oraz ostatniej raty wyrównującej w wysokości 10.920,73 zł
2. Prosimy o przyjęcie do wyceny formularza ofertowego, że spłata rat miesięcznych odbywać się będzie w ostatnim dniu miesiąca
Zapytanie z dnia 18.09.2013 r.
W związku z przetargiem na kredyt bankowy długoterminowy proszę o podanie następujących informacji:
- prognozy na okres kredytowania sporządzone przy założeniu że firma otrzyma dotację.
Odpowiedź
1. Prognoza wieloletnia obejmująca bilans i rachunek zysków i strat na lata 2013–2023 została umieszczona na stronie internetowej MZK.
Zapytanie z dnia 18.09.2013 r.
W związku z zamiarem przystąpienia do przetargu uprzejmie prosimy odpowiedzi na następujące pytania:
1. Prosimy o podanie informacji dotyczących nakładów inwestycyjnych i źródeł ich finansowania wg poniższej tabeli:
Netto | VAT | Brutto | |
---|---|---|---|
Ogółem wartość nakładów inwestycyjnych, z tego: | |||
Dofinansowanie z UE | |||
Środki własne | |||
……………………… | |||
Poniesione nakłady do dnia 16.09.2013r. (ogółem), z tego: | |||
Dofinansowanie z UE | |||
Środki własne | |||
……………………… | |||
Planowane do poniesienia: | |||
Dofinansowanie z UE | |||
Środki własne | |||
Kredyt |
2. Czy wyrażają Państwo zgodę na finansowanie zadania inwestycyjnego w podziale na:
- finansowanie nakładów inwestycyjnych netto długoterminowym kredytem inwestycyjnym,
- finansowanie podatku VAT kredytem obrotowym<.br /> W przypadku akceptacji prosimy o uzupełnienie SIWZ-u o stosowne zapisy.
3. Prosimy o przedstawienie prognoz finansowych na okres kredytowania w układzie rocznym oraz na koniec okresu kredytowania obejmujących bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych.
Odpowiedź
1. Poniżej przedstawiamy wypełnioną tabelę wg przygotowanego wzoru:
Netto | VAT | Brutto | |
---|---|---|---|
Ogółem wartość nakładów inwestycyjnych, z tego: | 4 375 176,48 | 1 006 290,59 | 5 381 467,07 |
Dofinansowanie z UE | 3 718 462,50 | 0 | 3 718 462,50 |
Środki własne | 656 713,98 | 1 006 290,59 | 1 663 004,57 |
……………………… | |||
Poniesione nakłady do dnia 16.09.2013r. (ogółem), z tego: | 108 800,00 | 25 024,00 | 133 824,00 |
Dofinansowanie z UE | |||
Środki własne | 108 800,00 | 25 024,00 | 133 824,00 |
……………………… | |||
Planowane do poniesienia: | 4 266 376,48 | 981 266,59 | 5 247 643,07 |
Dofinansowanie z UE | 3 718 462,50 | 0 | 3 718 462,50 |
Środki własne | 350 000,00 | 0 | 350 000,00 |
Kredyt | 197 913,98 | 981 266,59 | 1 179 180,57 |
2. Zamawiający wyraża zgodę na finansowanie zadania w podziale na dwa zaproponowane kredyty. Aktualizacja SIWZ została umieszczona na stronie internetowej MZK.
3. Prognoza wieloletnia obejmująca bilans i rachunek zysków i strat na lata 2013 – 2023 została umieszczona na stronie internetowej MZK. Zgodnie z ustawą o rachunkowości Spółka w ramach sprawozdawczości Spółka nie sporządza rachunku przepływów pieniężnych. W związku z powyższym przygotowana prognoza nie uwzględnia takich informacji.
Zapytanie z dnia 24.09.2013 r.
W związku z zamiarem przystąpienia do przetargu uprzejmie prosimy o odpowiedzi na następujące pytania:
- Sposób obliczenia ceny:
- celem umożliwienia obliczenia ceny w jednakowy sposób przez wszystkich oferentów prosimy o:
- podanie dla kredytu inwestycyjnego dla części pozostałej po spłacie z dofinansowania, raty podstawowej oraz raty wyrównującej,
- zgodnie z przedstawioną aktualizacją SIWZ uruchomienie transz przedstawia się następujaco:
1.545.525,97 zł dnia 15.11.2013r. i 2.370.850,51 zł dnia 15.04.2014r., a spłata 1.703.476,20 zł dn. 31.03.2014r. i 2.014.986,00 zł dn. 31.10.2014r. Wynika z tego, ze po spłacie w dniu 31.03.2014r. powstanie nadpłata (różnica między 1.703.476,20 zł i 1.545.525,97 zł), która będzie miała wpływ na wyliczenie ceny. W związku z tym prosimy o podanie informacji jak należy postąpić z powstałą nadpłatą, ewentualnie dostosować harmonogram w taki sposób, aby nadpłata nie powstała.
- celem umożliwienia obliczenia ceny w jednakowy sposób przez wszystkich oferentów prosimy o:
- Czy wyrażają Państwo zgodę na udzielenie Bankowi, który wygra przetarg pełnomocnictwa do rachunku bieżącego Zamawiającego znajdującego się w innym banku?
- Czy wyrażają Państwo zgodę na złożenie w urzędzie skarbowym pisemnego nieodwołalnego upoważnienia organu podatkowego do przekazywania zwrotu należności z tyt. podatku VAT na rachunek otwarty w Banku, który wygra przetarg?
- Czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji z tytułu zawartej umowy kredytowej (zgodnie z art. 97 ust.l i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe Dz. U. Nr 140 poz. 939 z późn. zm.)?
- Czy Zamawiający zaakceptuje wzór umowy kredytowej zgodnie z obowiązującymi wzorami w Banku, który wygra przetarg?
- Czy Zamawiający potwierdza, ze do umowy kredytowej należy przyjąć następujące terminy spłat:
- Kredyt inwestycyjny:
1.703.476,50 zł do dnia 31.03.2014 r.
2.014.986,00 zł do dnia 31.10.2014 r.
Pozostała kwota w równych ratach miesięcznych płatnych ostatniego dnia każdego miesiąca, ostatnia rata wyrównawcza - Kredyt obrotowy:
435.970,97 zł do dnia 28.02.2014 r.
545.295,62 zł do dnia 31.07.2014 r.
Z zachowaniem zapisów w SIWZ mówiących o możliwości zmiany terminów spłaty za zgodą Banku.
- Kredyt inwestycyjny:
- Czy Zamawiający wyraża zgodę aby uruchomienie kredytów nastąpiło po ustanowieniu prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu, a w przypadku cesji z umowy o dofinansowanie po otrzymaniu przez Bank potwierdzenia zawiadomienia dłużnika o dokonanym przelewie wierzytelności, a w przypadku kredytu obrotowego po potwierdzeniu złożenie w US upoważnienia do przekazywania zwrotu należności z tyt. podatku VAT na rachunek otwarty w Banku, który wygra przetarg?
- Czy Zamawiający dopuszcza, aby uruchomienie kredytów następowało po przedstawieniu faktur, rachunków lub innych dokumentów potwierdzających wydatki?
- Czy Zamawiający dopuszcza możliwość uruchamiania kolejnej transzy po rozliczeniu poprzedniej na podstawie faktur lub innych dokumentów?
- Czy Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia przed podpisaniem umowy kredytowej zgody Rady Nadzorczej Spółki wymaganej zgodnie z § 18 ust.5 lit. g aktu założycielskiego Spółki?
- Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z aktualizacją SIWZ nr 2. W aktualizacji zostały zmienione terminy składania ofert i wypłaty transz kredytu (kredytów). Nadwyżkę powstałą przy spłacie I transzy kredytu inwestycyjnego prosimy zaliczyć na poczet spłaty II transzy.
- Zamawiający może wyrazić zgodę na udzielenie Bankowi, który wygra przetarg pełnomocnictwa do rachunku pomocniczego założonego do obsługi zadania "Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym”.
- Zamawiający może wyrazić zgodę na złożenie w urzędzie skarbowym pisemnego nieodwołalnego upoważnienie dla organu podatkowego do przekazywania zwrotu z tyt. podatku VAT na rachunek pomocniczy założony do obsługi zadania "Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym”.
- Tak, Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji z tytułu zawartej umowy kredytowej (zgodnie z art. 97 ust.l i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe Dz. U. Nr 140 poz. 939 z późn. zm.).
- Tak, pod warunkiem, że wzór umowy kredytowej będzie uwzględniał wymogi podane w SIWZ.
- W związku z aktualizacją SIWZ nastąpiła zmiana terminów spłaty kredytu (kredytów). Prosimy o założenie, że spłata pozostałej części kredytu będzie następować w równych ratach miesięcznych płatnych ostatniego dnia każdego miesiąca, a ostatnia rata będzie ratą wyrównawczą.
- Tak, Zamawiający wyraża zgodę aby uruchomienie kredytów nastąpiło po ustanowieniu prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu, a w przypadku cesji z umowy o dofinansowanie po otrzymaniu przez Bank potwierdzenia zawiadomienia dłużnika o dokonanym przelewie wierzytelności, a w przypadku kredytu obrotowego po potwierdzeniu złożenia w US upoważnienia do przekazywania zwrotu należności z tyt. podatku VAT na rachunek pomocniczy prowadzony do obsługi zadania.
- Tak, Zamawiający dopuszcza, aby uruchomienie kredytów następowało po przedstawieniu faktur.
- Zamawiający przewiduje, że uruchomienie kolejnych transz kredytu będzie następować także na podstawie faktur przedstawionych przez wykonawców zadania niezależnie na jakim etapie będzie rozliczenie poprzedniej transzy.
- Tak, Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia przed podpisaniem umowy kredytowej zgody Rady Nadzorczej Spółki wymaganej zgodnie z § 18 ust.5 lit. g aktu założycielskiego Spółki.
Zapytanie z dnia 03.10.2013 r.
W związku z zamiarem przystąpienia do przetargu uprzejmie prosimy o odpowiedzi na następujące pytania:
- Zgodnie ze specyfikacją pierwsza spłata kredytu ma nastąpić 30/04/2014 z dotacji a druga 31/10/2014 również z dotacji , następnie będą dopiero spłacane raty kapitałowe. A co w przypadku gdy firma nie rozliczy dotacji w terminie: będzie wszystko przesunięte czy firma ma zamiar spłacać np. w tym czasie od 30/04/2014 równe raty kapitałowe; co ze spłatami między kwietniem a październikiem ?
- Czy obie transze będą wypłacane na rachunek wykonawcy robót na podstawie przedstawionych faktur czy na rachunek Wnioskodawcy i dopiero później rozliczane?
- Czy elementy inwestycji pokazane w harmonogramie mają potwierdzenie w sporządzonych kosztorysach(z podpisem osoby upoważnionej), jeśli chodzi o zakup urządzeń czy wartości zakupu zostały w jakiś sposób potwierdzony?
- Zgodnie z informacjami z wniosku unijnego umowa o nadzór została prawdopodobnie zawarta - proszę o scan umowy.
- Założenia do przedstawionej prognozy finansowej, jaka amortyzacja będzie prowadzona od przedmiotowej inwestycji.
- Czy istniej możliwość uzyskania poręczenia Gminy?
- Terminy zakreślone w SIWZ zostały określone dla umożliwienia wyceny ofert przez Oferentów w sposób porównywalny. Jeżeli nastąpią przesunięcia terminów realizacji zadania oraz rozliczania poszczególnych transz Zamawiający będzie wnioskował o zmianę postanowień umownych w trybie przewidzianym w punkcie 26.3 SIWZ. Przy ustalaniu spłaty pozostałej części kredytu prosimy uwzględnić 110 równych rat kapitałowych oraz ostatnią ratę wyrównującą. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca.
- Transze kredytu mają być wypłacane na konto pomocnicze Zamawiającego uruchomione dla zadania realizowanego przy udziale środków RPO i dopiero z tego konta będą realizowane płatności dla wykonawców. Jest to wymóg RPO, a konto uruchomione dla projektu zostało podane w § 1 pkt.15) umowy o dofinansowanie zadania.
- Kwoty ujęte w harmonogramie były oszacowane na etapie projektowania i przygotowywania wniosku do RPO. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wykonanie zadania i dostawę urządzeń i dopiero po jego zakończeniu będą znane ostateczne ceny zakupu.
- Do chwili obecnej umowa o nadzór nad zadaniem nie została zawarta.
- W przygotowanej prognozie finansowej założono jednakową amortyzację 10% dla całości inwestycji.
- Zamawiający nie przewiduje możliwości uzyskania poręczenia Gminy.
Zapytanie z dnia 07.10.2013 r.
W związku z zamiarem przystąpienia do przetargu uprzejmie prosimy o odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy za przewidywany okres wykorzystania kredytu należy przyjąć „od 15.01.2014 r. do 30.04.2014 r.” a nie tak jak podano w punkcie 4.30 SIWZ?
- Czy spłata kredytu inwestycyjnego po spłacie z dotacji odbywać się będzie w 110 ratach miesięcznych płatnych od 30.11.2014 w ostatnim dniu każdego miesiąca w wysokości 1.783,00 zł każda, a ostatnia rata w wysokości 1.783,98 zł płatna dnia 15.01.2024 r.?
- Czy rachunek pomocniczy do obsługi zadania „Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym”, na który będą przekazywane zwroty z tyt. podatku VAT, będzie założony w Banku, który wygra przetarg?
- Potwierdzamy zmianę okresu wykorzystania kredytu. Prosimy przyjąć okres od 15.01.2014 r. do 30.04.2014 r.
- W przypadku udzielenia dwóch odrębnych kredytów inwestycyjnego dla zadania netto i obrotowego dla podatku VAT potwierdzamy wysokość rat miesięcznych
- Rachunek pomocniczy dla zadania „Budowa instalacji do stabilizacji tlenowej odpadów biodegradowalnych przy oczyszczalni ścieków w Szalejowie Górnym” został uruchomiony, a jego numer znajduje się w § 1 pkt. 15) umowy o dofinansowanie zadania zawartej z RPO. Założenie rachunku pomocniczego w Banku, który wygra przetarg byłoby możliwe wyłącznie za zgodą RPO.
Zapytanie z dnia 23.10.2013 r.
W związku z przetargiem proszę o odpowiedz na następujące pytania:
- Czy Zamawiający wyraża zgodę na zabezpieczenie kredytu inwestycyjnego w formie hipoteki na nieruchomości lub zastawu rejestrowego na środkach trwałych wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej przedmiotu zabezpieczenia? W przypadku pozytywnej odpowiedzi prosimy o propozycję przedmiotu zabezpieczenia wraz z podaniem jego szacunkowej wartości.
- Z czego wynika niski poziom spłaty kredytu inwestycyjnego po spłacie z dotacji i czy Zamawiający wyraża zgodę na skrócenie okresu kredytowania kredytu inwestycyjnego? W przypadku wyrażenia zgody prosimy o propozycję terminu spłaty.
- W jaki sposób Zamawiający zamierza wnieść deklarowany udział własny w finansowaniu inwestycji: całość przed uruchomieniem kredytu, czy sukcesywnie przed każdą uruchamianą transzą w wysokości proporcjonalnej do kwoty wg wzoru: (kwota transzy/całkowita kwota kredytu) x całkowity wkład własny?
- Zamawiający nie wyraża zgody na zabezpieczenie kredytu inwestycyjnego w formie hipoteki na nieruchomości i zastawu rejestrowego na środkach trwałych.
- Kwota pozostająca do spłaty wynika z następującego rozliczenia:
Zamawiający wyraża zgodę na spłatę pozostałej części kredytu w 24 ratach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu miesiąca począwszy od 30.11.2014r.. Prosimy o przyjęcie spłaty w równych ratach kapitałowych po 8.246,42 zł oraz ostatnią ratę wyrównującą 8.246,32 zł.wartość zadania brutto 5.381.467,07 zł środki własne Zamawiającego 483.824,00 zł wartość kredytu brutto 4.897.643,07 zł spłata z dotacji przyznanej przez RPO 3.718.462,50 zł zwrot podatku VAT 981.266,59 zł kwota kredytu pozostająca do spłaty 197.913,98 zł - Zamawiający wniesie swój udział przed uruchomieniem kredytu. Wartość kredytu została pomniejszona o środki własne co prezentuje wyliczenie przedstawione w punkcie 2.
Zapytanie z dnia 25.10.2013 r.
W nawiązaniu do odpowiedzi numer 2 na zapytania z dnia 23.10.2013 r., zgodnie z SIWZ do sporządzenia oferty mamy przyjąć 10 letni okres kredytowania.
To że Państwo spłacą kredyt w 24 ratach jest informacją dla Banków, że będzie sporządzany aneks do umowy po wpływie dotacji.
Do oferty należy przyjąć 10 letni okres kredytowania zgodnie z punktem 4.5 par. f) SIWZ?
Odpowiedź
Potwierdzamy, że dla zapewnienia porównywalności ofert wskazanym jest przejęcie w wycenie oferty okresu spłaty zgodnie z 4.5 SIWZ. Ponieważ możliwości finansowe Zamawiającego pozwalają na skrócenie okresu faktycznej spłaty pozostałej części kredytu do 24 miesięcy Zamawiający skorzysta z zapisu punktu 4.7 SIWZ.